Interno ili eksterno knjigovodstvo?

Gotovo svaki poduzetnik i obrtnik koji pokreće poslovanje analizira prednosti i nedostatke internog i eksternog računovodstva, tj. postavlja si pitanje zadovoljava li njegove poslovne potrebe zaseban računovodstveni odjel unutar poslovnog sustava ili je isplativije koristiti usluge vanjskih stručnjaka. Odgovor na to pitanje nije jednoznačan, a najvažniji faktor o kojem ovisi je vrsta djelatnosti kojom se tvrtka/obrt bavi. Također, ovisi i o veličini tvrtke, osobnim preferencijama vlasnika i menadžmenta te o njihovim potrebama za različitim vrstama te kvaliteti informacija u svakodnevnom poslovanju. Unatoč podijeljenom mišljenju, vanjsko računovodstvo može jednako kvalitetno funkcionirati i kod tvrtki sa više od 100 zaposlenih kao i kod onih sa samo jednim zaposlenikom. Najvažnije je, dakle, odrediti što točno zadovoljava vaše potrebe, na koji način želite voditi poslovanje te što očekujete od računovodstva.

Osnovna svrha računovodstva je da, pružajući zaokruženu i cjelovitu uslugu, omogući vama kao poduzetniku da se posvetite onome u čemu ste najbolji te da istovremeno posluži kao sredstvo upravljanja poslovanjem koje nam omogućava da razumijemo rezultate naših poslovnih radnji i da nam pomogne kod donošenja odluka. Konačno, cilj svakog poduzetnika je u svakom trenutku znati posluje li vaša tvrtka profitabilno. Računovodstvo je potrebno svakoj tvrtki/obrtu, bilo kao sastavni dio poslovnog sustava ili unajmljivanjem te usluge od tvrtki koje se profesionalno bave računovodstvenim uslugama.

Međutim, pogotovo kod malih tvrtki/obrta, ključan faktor kod donošenja odluke o računovodstvu predstavlja troškovna efikasnost. Vanjsko računovodstvo je najčešće jeftinije s obzirom da zapošljavanje stručne osobe nije mala stavka u mjesečnim troškovima. Uz to, takav stručnjak mora se i kontinuirano educirati da bi uvijek bio u toku s novim propisima i promjenama Zakona te da bi vladao modernim znanjima s područja računovodstva.

Kvalitetnog i proaktivnog čovjeka s iskustvom nije lako naći što pridonosi činjenici da je za male tvrtke vrlo skupo oformiti unutarnje računovodstveno. Vanjski računovođe u pravilu rade za tvrtke koje se bave različitim djelatnostima pa posjeduju i široko iskustvo iz prakse što je također vrlo bitan faktor.

Pitanje pravovremenosti i dostupnosti informacija također predstavljaju faktor koji treba uzeti u obzir. Ovdje prednost preuzima unutarnje računovodstvo budući da računovođu u ovom slučaju imate na raspolaganju puno radno vrijeme i u svakom trenutku možete dobiti izvještaj ili informaciju koji su Vam potrebni. Često u manjim poduzećima računovođe obavljaju još neke pomoćne administrativne poslove radi racionalizacije troškova što predstavlja određenu pogodnost, ali samo ako to ne umanjuje kvalitetu računovodstva i financija u poduzeću.

Neke od osnovnih prednosti za unutarnje tj. vanjsko računovodstvo su dakle:
UNUTARNJE
• Brzi pristup informacijama
• Kontrola informacija
• Spajanje srodnih funkcija u poduzeću (za male tvrtke)
VANJSKO
• Manji trošak
• Znanje i iskustvo
• Fleksibilnost

Kao i u svakom dijelu poslovanja i života, vrhunski pojedinci su oni koji čine razliku. Zbog toga, nakon što odlučite koji tip računovodstva je optimalan za vaše trenutno poslovanje, tražite zaposlenike ili partnere koji će spojiti sve prednosti oba koncepta.

Pokušajte zaposliti pojedinca koji će biti motiviran za kontinuirano učenje i koji će u konačnici posao doživljavati osobno. Kao drugu opciju započnite suradnju za vanjskim partnerom koji će ispunjavati sva vaša očekivanja, prilagoditi usluge vašim potrebama, svakodnevno vam pružati podršku i savjete u poslovanju te u kojeg ćete imati potpuno povjerenje.

Kako promijeniti/odabrati knjigovodstveni servis?

Često vlada mišljenje da je problematično ili „nezgodno“ promijeniti svoje postojeće knjigovodstvo / računovodstvo. Međutim, to nije tako! Promijeniti računovodstvo / knjigovodstvo je jednako lagano kao i promjena drugih vrsta intelektualnih usluga koje koristite. Za poduzetnika je najvažnije dobiti vrhunsku uslugu koja će pomoći da poslovni subjekt maksimalno iskoristi svoj potencijal. Najbolji trenutak za promjenu postojećeg računovodstvenog / knjigovodstvenog servisa je prijelaz obračunskog razdoblja (najčešće kalendarski mjesec) jer se tada izrađuju izvještaji koji ujedno postaju početna stanja za vašeg novog računovođu.

Vođenje računovodstva je usluga koja treba svakom poduzetniku, kako početniku tako i velikim kompanijama. Funkcija računovodstva pri tome može biti formirana kao interno računovodstvo ili vanjsko (eksterno) računovodstvo. Za vanjsko se obično odlučuju manji, ali sve više i srednji subjekti, dok interno računovodstvo imaju obično srednji i veliki poslovni subjekti.

Kao i većina poslova danas i tržište računovodstvenih usluga znatno napreduje svakog dana i mijenja se, na zadovoljstvo korisnika usluga računovodstva. Knjigovodstveni servis ili računovodstveni servis danas mora biti puno više od klasičnog administratora papirologije. Moderni poslovni subjekti trebaju pouzdane partnere na području računovodstva budući da je zakonski okvir sve napredniji, a i poslovanje se mijenja brže nego ikada. Zato vrhunska računovodstvena praksa uključuje svakodnevno učenje, široke okvire formalne edukacije, poznavanje modernih tehnologija, ali i ekstenzivno znanje računovodstva i financija u cjelini.

Tržište računovodstva je još uvijek prilično disperzirano, pa nas neki od javno dostupnih podataka dovode do pretpostavke da trenutno usluge vanjskog računovodstva u Hrvatskoj pruža više od 3.000 srednjih i malih tvrtki, obrta i pojedinaca. Ovo je gruba procjena budući da ne postoji objedinjeni registar pružatelja usluga računovodstva.

Uvođenjem modernih komunikacijskih tehnologija tržište se ubrzalo te polako nestaju geografske barijere. Danas je više-manje svejedno gdje obavljate poslovanje i da li je mjesto gdje tražite računovodstveni / knjigovodstveni servis Zagreb, Čakovec ili neki drugi grad budući se većina komunikacije obavlja elektroničkim putem. Naravno, za neka posebna pitanja osobni kontakt je i dalje nezamjenjiv, ali takvih je situacija mnogo manje nego ranije.
Kvaliteta usluga raste svakim danom, računovodstvene tvrtke nude puno širi spektar usluga nego ranije i na poduzetnicima je da to iskoriste i dobiju više za svoj novac. Ste-pa d.o.o., predana je učenju i usvajanju novih tehnologija te je naš jasan cilj biti najbolji računovodstveni servis u regiji i šire.

Što ako ste udaljeni od našeg sjedišta?

Uspješno vodimo knjigovodstvo poduzetnicima iz cijele Hrvatske!
Brinut ćemo da poštujete sve rokove za dostavu dokumenata u nadležne institucije i sve obrasce mi predajemo za vas.
Savjetovanje će Vam biti besplatno, jer će vam biti dostupnI za sva pitanja putem raznih servisa (mobitel, telefon, e-mail, Viber, Facebook).

Dokumente ćete nam jednostavno dostaviti kako vam odgovara:

  • poštom
  • skenirane putem e-maila
  • učitane u neki od dostupnih ‘cloud’ servisa

Nakon knjiženja, mi formiramo obrasce koje Vam šaljemo internetom na potpis. Nikakav poseban program nije Vam potreban.
Kod obračuna plaća, od nas primate sve dokumente koje morate uručiti djelatnicima, popratne obrasce i uplatnice sa kodom za brzo plaćanje internetom (nećete čak niti prepisivati) za plaćanje putem interneta. Ukoliko običavate plaćati virmanima na šalteru, od nas ćete dobiti ispisane virmane spremne za predaju u banku ili Finu.
Navika nam je da vas redovno podsjećamo na sve rokove i na taj način brinemo o vašim obvezama.

JESTE LI ZAINTERESIRANI?
KONTAKTIRAJTE NAS

ZATRAŽITE PONUDU